Formatio gyermek – és ifjúságpszichiátriai és pszichoterápiás rendelő
1163 Budapest, Új Kőbánya utca 23.
www.formatio.hu
info@formatio.hu
Tel: +36 1 401 0458

Kövess minket itt is

ADATKEZELÉSI ÉS ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT

a „Formatio Gyermek- és ifjúságpszichiátriai és pszichoterápiás rendelő és fejlesztő központ” elnevezésű magánorvosi rendelő nem közfinanszírozott egészségügyi Adatkezelőként térítéses egészségügyi szolgáltatásokat nyújt.

A magánorvosi rendelőt a BUSZER Budapesti Építő és Szerelő Zrt. üzemelteti, amely mint Adatkezelő a rendelő működtetése, valamint az általa kezelt https://www.formatio.hu weboldal által nyújtott szolgáltatásaihoz kapcsolódóan a felhasználó természetes személyek által önkéntesen megadott személyes adatok, valamint a rendszer alapvető működéséből kifolyólag tudomására jutott adatok adatkezelése során a jelen Adatkezelési és adatvédelmi szabályzat alapján jár el.

Az adatkezelési és adatvédelmi szabályzat folyamatosan elérhető a www.formatio.hu címen.

Az Adatkezelő fenntartja magának a jogot arra, hogy a Szabályzatot bármikor megváltoztassa, azzal, hogy a változásokról 15 nappal előre értesíti a közönségét, a www.formatio.hu weboldalon történő közzététel útján.

A BUSZER Zrt. a személyes adatokat bizalmasan kezeli, és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja.

Jelen adatvédelmi szabályzat 2023. november 02. napján lép hatályba.

  1. AZ ADATKEZELŐ MEGNEVEZÉSE, ELÉRHETŐSÉGE:

Az Adatkezelő cégneve: BUSZER Budapesti Építő és Szerelő Zrt.

Adószám: 12181344-2-42

Cégjegyzékszám: 01-10-044889

Elérhetőség: info@formatio.hu , +36 1 401 0458

A magánrendelő címe: 1163 Budapest, Új Kőbánya u. 23.

Honlap: https://www.formatio.hu

  •  AZ ADATKEZELÉSRE VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK
  • 2011. évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (Infotv.);
  • Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, GDPR);
  • 2013. évi V. törvény – a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.);
  • 2000. évi C. törvény – a számvitelről (Számv. tv.);
  • 1997. évi XLVII. törvény az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok védelméről szóló(Eüak);
  • az 1997. évi CLIV. törvény egészségügyről (továbbiakban Eü.tv.);
  • 62/1997. (XII.21.) NM rendelet az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezelésének egyes kérdéseiről (továbbiakban: R.);
  • 2000. évi C. törvény a számvitelről (továbbiakban: Szt.); 2003. évi XII. tv. az adózás rendjéről
  • a hírlevél küldésével kapcsolatos szolgáltatás esetén

– az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. 13/A §-a,

– és a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. tv. 6. § bekezdése alapján kezeli.

  • AZ ELLÁTÁS SORÁN KEZELT SZEMÉLYES ADATOK KÖRE, AZ ADATKEZELÉS CÉLJA, JOGCÍME ÉS IDŐTARTAMA

A BUSZER Zrt. tevékenységének adatkezelése az érintett önkéntes hozzájárulásán, illetve törvényi

felhatalmazáson alapul. Az önkéntes hozzájáruláson alapuló adatkezelések esetében az érintettek e

hozzájárulásukat az adatkezelés során bármikor visszavonhatják.

  • A kezelt személyes adatok köre

A Formatio által nyújtott szolgáltatások igénybevételének feltétele az Adatkezelő és a páciensek között írásbeli Szolgáltatási szerződés megkötése, amellyel egyidejűleg a páciens nyilatkozik az általa szolgáltatott adatok kezeléséhez való hozzájárulásáról.

Az Adatkezelő az egészségügyi szolgáltatás nyújtása körében az alábbi adatokat kezeli:

  • a beteg személyazonosító adatai (családi és utónév, leánykori név, nem, születési hely és idő, anya születési családi és utóneve, lakóhely, tartózkodási hely, társadalombiztosítási azonosító jel (TAJ szám), állampolgárság, anyanyelv, levelezési cím, telefonszám, e-mail cím, adóazonosító jel, a  szerződésben rögzített adatok);
  • biztosító által finanszírozott ellátás esetén a biztosító/biztosítás adatai;
  • egészségpénztár által finanszírozott ellátás esetén az egészségpénztár adatai;
  • cselekvőképes beteg esetén az értesítendő személy neve, lakcíme, elérhetősége;
  • kiskorú, illetve a cselekvőképességet részlegesen vagy teljesen korlátozó gondnokság alatt álló beteg esetében a törvényes képviselő neve, lakcíme, elérhetősége;
  • a kórelőzmény, a kórtörténet, a vizsgálati eredmény, a diagnózist és a gyógykezelési tervet megalapozó vizsgálati eredmények, a vizsgálatok elvégzésének időpontja;
  • a gyógyszeres és egyéb terápia, annak eredménye;
  • a beteg gyógyszer-túlérzékenységére vonatkozó adatok;
  • a betegnek, illetőleg tájékoztatásra jogosult más személynek nyújtott tájékoztatás tartalma;
  • a beteg önrendelkezéshez való joga alapján szükséges a beteg beleegyezése az egészségügyi ellátáshoz, ezen belegyező nyilatkozat;
  • a beteg az Eü.tv-ben foglalt feltételekkel visszautasíthatja az egészségügyi ellátást, ezen visszautasítás ténye, valamint időpontja;
  • minden olyan egyéb adat és tény, amely a beteg gyógyulására befolyással lehet.
  • Az adatkezelés célja:

a. betegellátó eredményes gyógykezelési tevékenységének elősegítése

b. az érintett egészségi állapotának nyomon követése;

c. a betegjogok érvényesítése;

d. egészségügyi szolgáltatások nyújtása;

e. az adatkezelő és az ügyfél között létrejött szolgáltatási szerződés teljesítése, végrehajtása, a szerződés alapján vállalt szolgáltatás nyújtása;

f. a szerződéssel kapcsolatos kötelezettségek és jogosultságok igazolása;

g. a szerződéssel kapcsolatosan esetlegesen felmerülő követelések érvényesítése, behajtása és értékesítése;

h. profilalkotás;

i. kapcsolattartás;

j.az igénybe vett szolgáltatások nyomon követése;

k. az Eüak 4.§ (2) bekezdésében foglaltak teljesítése;

l.marketing célú megkeresés.

  • Az adatkezelés jogalapja

– az a-d. pontok vonatkozásában az Eüak 4.§;

– az e-l. pontok vonatkozásában az érintett önkéntes hozzájárulása.

  • Az adatkezelés időtartama, az adatok törlése

Az egészségügyi dokumentációt az adatfelvételtől számított legalább 30 évig, a zárójelentést legalább 50 évig kell megőrizni.

A Számviteli törvény 169.§ (1) és (2) bek. szerinti kötelezettség teljesítéséhez szükséges adatokat legalább 8 évig kell őrizni.

A fentebb nem említett adatokat az érintett törlési kérelmének beérkezését követő 60 napon belül kell törölni.

  • Adatkezelés a Formatio központ által nyújtott szolgáltatások igénybevétele során

A betegellátás az előjegyzési rendszeren keresztül történik. Az előjegyzés során a BUSZER Zrt. tulajdonában álló szerveren, vagy a BUSZER Zrt-vel szerződésben álló Megbízott informatikai rendszereiben kerülnek rögzítésre a beteg személyes, és a vizsgálat elvégzéséhez szükséges egészségügyi adatai.

Az egészségügyi dokumentáció vezetése a kezelőorvos kötelezettsége. A dokumentáció vezetése a Profix Kft. által üzemeltetett MedMax nevű informatikai rendszerben történik.

A beteg az ellátás befejezését követően az egészségügyi dokumentáció (vizsgálati lelet, ambuláns lap) egy példányát átveszi. Az ellátást követően a beteg, vagy közeli hozzátartozója, vagy meghatalmazottja – kérésre – a beteg dokumentációjába betekintést nyerhet, valamint azokról térítési díj ellenében másolatot kaphat.

A beteg jogosult megismerni a róla készült egészségügyi dokumentációban szereplő adatait, illetve joga van ahhoz, hogy egészségügyi adatairól tájékoztatást kérjen.

A beteg ellátásának időtartama alatt az általa írásban felhatalmazott személy, az ellátás befejezését követően az általa teljes bizonyító erejű magánokiratban felhatalmazott személy jogosult a másolat kiadásának kérésére, illetve átvételére.

Az érintett halála esetén – ha korábban másként nem rendelkezett – törvényes képviselője, közeli hozzátartozója, valamint örököse jogosult a halál okával összefüggő vagy összefüggésbe hozható, továbbá a halál bekövetkezését megelőző gyógykezelésével kapcsolatos egészségügyi adatokat megismerni, az orvosi dokumentációba betekinteni, valamint azokról másolatot kapni. A jogosultságot a kérelmező okirattal köteles igazolni.

A másolatok kiadása kizárólag eredeti, teljes bizonyító erejű magánokiratban foglalt kérelem alapján történhet. A kérelem eredeti példányát az ügyirathoz (kórlaphoz) csatoltan kell őrizni.

Az egészségügyi dokumentáció kiadását megelőzően az átvevő személyazonosságát, vagy meghatalmazását igazolni köteles. Az igazolás tényét az átvevő személyi adatainak és személyi igazolvány számának rögzítése mellett rögzíteni kell. Amennyiben más, felhatalmazott személy kéri ki a dokumentációt, akkor a felhatalmazás dokumentumát is csatolni kell a betegdokumentációhoz.

Az egészségügyi dokumentáció kiadása kizárólag a vezérigazgató engedélyével történhet rendőrségi vagy más hatósági szerv megkeresése; valamint az egészségügyi ellátással összefüggő kártérítési igénnyel kapcsolatos megkeresés esetén.

A cselekvőképes beteg közokiratban vagy teljes bizonyító erejű magánokiratban megtett nyilatkozattal megnevezheti azt a cselekvőképes személyt, aki jogosult helyette a beleegyezés, illetve a visszautasítás jogát gyakorolni, illetve, akit a tájékoztatni kell; illetve bárkit kizárhat a beleegyezés és a visszautasítás jogának helyette történő gyakorlásából, illetve a tájékoztatásból.

Amennyiben a beteg cselekvőképtelen és nincs a fentiek szerinti nyilatkozattételre jogosult személy, a beleegyezés és a visszautasítás jogának a fenti pontban foglalt korlátok közötti gyakorlására a törvényes képviselője jogosult

Az Adatkezelőt, valamint a Adatkezelővel munkaviszonyban, vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban álló más személyt a beteg egészségi állapotával kapcsolatos adat, továbbá a munkavégzéssel kapcsolatosan tudomására jutott egyéb adat vonatkozásában időbeli korlátozás nélkül titoktartási kötelezettség terheli. A titoktartási kötelezettség független attól, hogy az adatokat milyen módon ismerte meg.

A titoktartási kötelezettség alól írásban felmentést adhat a beteg, vagy törvényen alapuló adatszolgáltatási kötelezettség.

A gyógykezelés során a kezelést végző orvos és a betegellátásban részt vevő más személyek lehetnek jelen, valamint akinek jelenlétéhez a beteg hozzájárult. A hozzájárulás szóban is megtehető a kezelést végző orvosnak.

  •  SZERZŐDÉSES PARTNEREK ADATAINAK KEZELÉSE

A BUSZER Zrt. a szerződés teljesítése jogcímén a szerződés megkötése, teljesítése, megszűnése, szerződési kedvezmény nyújtása céljából kezeli a vele vevőként, szállítóként szerződött jogi személynek a jogi személyt tartalmazó nyilvántartás szerinti, nyilvánosan hozzáférhető adatait, a jogi személyek törvényes képviselőinek, valamint a szerződéssel kapcsolatban kapcsolattartóként feltüntetett természetes személy személyes adatait és elérhetőségét tartalmazó adatait, továbbá a természetes személy szerződő fél nevét, születési nevét, születési idejét, anyja nevét, lakcímét, adóazonosító jelét, adószámát, vállalkozói igazolvány számát, személyi igazolvány számát, lakcímét, székhely, telephely címét, telefonszámát, e-mail címét, honlap-címét, bankszámlaszámát, vevőszámát (ügyfélszámát, rendelésszámát), online azonosítóját (vevők, szállítók listája, törzsvásárlási listák).

Ezen adatkezelés jogszerűnek minősül akkor is, ha az adatkezelés a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges.

A személyes adatok tárolásának időtartama: a szerződés megszűnését, az üzleti kapcsolat, illetve az érintett képviselői minőségének fennállását követő 8 év.

  • AZ ADATOK TÁROLÁSÁNAK MÓDJA, BIZTONSÁG INTÉZKEDÉSEK

Az Adatkezelő gondoskodik a személyes adatok biztonságáról, azokat megfelelő gondossággal, biztonságosan tárolja és megteszi mindazokat a technikai intézkedéseket, illetve kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek az adatvédelmi rendelkezések megvalósulásához szükségesek.

Az adatokat keletkezésükkor, megfelelő minőségű (elsősorban információ technológiai) adathordozóra kell rögzíteni.

A BUSZER Zrt. az elektronikusan rögzített adatokat saját és megbízott adatfeldolgozó szerverén tárolja

Az egészségügyi dokumentációt a társaság szakorvosa, valamint a közreműködői által alkalmazott egészségügyi információs (MedMax) rendszerben kell kezelni és tárolni. A pénzügyi, számlázási dokumentációt a társaság szakorvosa, valamint a közreműködői által alkalmazott számlázó információs (NaturaSoft) rendszerben kell kezelni és tárolni Az informatikai rendszernek biztosítania kell az adatok visszakereshetőségét.

Amennyiben az adatok fizikailag is kinyomtatásra kerülnek, úgy azokat rendezett, visszakereshető formában, zárható körülmények között a BUSZER Zrt irodájában vagy irattárában kell tárolni. A dokumentumokat a véletlen megsemmisüléstől, illetve szándékos károkozástól óvni kell, illetve ezen események megelőzésére a lehetőségek korlátait figyelembe véve mindent el kell követni a megsemmisült, vagy eltűnt dokumentumok reprodukálhatóságát – a lehetőségek figyelembevételével – biztosítani kell.

Az adatkezelők jogosultságait az adatkezelési rendszer rögzíti és tartja nyilván.

Az elektronikus formában tárolt adatok archiválását az adott adatot tároló számítástechnikai – rendszer biztosítja.

  • JOGORVOSLATI LEHETŐSÉGEK

Az érintett tájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről, valamint kérheti személyes adatainak helyesbítését, illetve – a kötelező adatkezelések kivételével – törlését, visszavonását, élhet adathordozási, és tiltakozási jogával az adat felvételénél jelzett módon, illetve az adatkezelő fenti elérhetőségein.

Az érintett jogairól szóló tájékoztató a jelen Szabályzat 2. sz. mellékletét képezi

  • ADATVÉDELMI INCIDENSEK

Az adatvédelmi incidens a kezelt adatok megsemmisülését, sérülését, jogosulatlan közlését jelenti, amely fizikai, vagyoni vagy nem vagyoni károkat okozhat a természetes személyeknek. Amint az adatkezelő tudomására jut az adatvédelmi incidens, azt indokolatlan késedelem nélkül, és ha lehetséges, legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott, bejelenteni köteles az illetékes felügyeleti hatóságnál, kivéve, ha az elszámoltathatóság elvével összhangban bizonyítani tudja, hogy az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve.

Az érintettet az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja, ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, annak érdekében, hogy megtehesse a szükséges óvintézkedéseket. Az tájékoztatásnak tartalmaznia kell annak leírását, hogy milyen jellegű az adatvédelmi incidens, valamint az érintett a természetes személynek szóló, a lehetséges hátrányos hatások enyhítését célzó javaslatokat.

Meg kell bizonyosodni arról, hogy az összes megfelelő technológiai védelmi és szervezési intézkedés végrehajtásra került-e, egyrészt az adatvédelmi incidens haladéktalan megállapítása, másrészt a felügyeleti hatóságnak történő bejelentés és az érintett sürgős értesítése érdekében.

Adatvédelmi incidens az érintettek részéről bejelenthető a Formatio központi e-mail címén, telefonszámán.

Adatvédelmi incidens bekövetkezése esetén gondoskodni kell az incidens bekövetkezését alátámasztó bizonyítékok begyűjtéséről és megőrzéséről, valamint a károk helyreállításáról és a jogszerű működés visszaállításáról.

Az adatvédelmi incidensekről nyilvántartást kell vezetni, amely tartalmazza az érintett személyes adatok körét, az adatvédelmi incidenssel érintettek körét és számát, az adatvédelmi incidens időpontját, az adatvédelmi incidens körülményeit, hatásait, az adatvédelmi incidens orvoslására megtett intézkedéseket, és az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat. A nyilvántartásban szereplő adatvédelmi incidensekre vonatkozó adatokat 5 évig meg kell őrizni.

  • HONLAP ÜZEMELTETÉSSEL KAPCSOLATOS ADAKEZELÉS

A honlap megtekintése során, amennyiben a honlapon nem indítja el valamelyik kapcsolat felvételi folyamatot, úgy nem kerül rögzítésre semmilyen személyes adat.

8.1.Az Adatkezelés az „Időpontot kérek” igénybevétele esetén az alábbi személyes adatokra terjed ki: név, e-mail cím, az üzenet tárgyában és törzsszövegében esetlegesen önkéntesen megadott további személyes adatok, a kitöltött kérdőívre adott válaszok, amelyeket az előzetes igényei felmérése céljából tölt ki.

Az adatkezelés célja a kapcsolat felvétele és kapcsolattartás, online üzenet fogadása, információadás és tájékoztatás szolgáltatásainkról, az Ön személyre szabott igényeinek kiszolgálása. Az üzenet elküldése nem jelent feliratkozást hírlevélre.

A honlapon történő űrlap kitöltésével Ön önkéntes, tájékozott és kifejezett hozzájárulását adja ahhoz, hogy megadott adatait az Adatkezelő rögzítse és tárolja, és az adatkezelés céljának megfelelően felhasználja. Ön bármikor indokolás nélkül, ingyenesen kérheti az Adatkezelő nyilvántartásából adatainak törlését, amelyet az Adatkezelő a kérelem beérkezését követően a legrövidebb időn belül,  de legfeljebb a kézhezvételtől számított 15 munkanapon belül végrehajt. E-mail esetében a kézhezvétel időpontjának az elküldést követő első munkanapot kell tekinteni. Ön a törlésre vonatkozó  nyilatkozatot megteheti az Adatkezelő info@formatio.hu elektronikus címére küldött üzenetben.

8.2. A honlapon feltüntetett telefonszámra érkező hívás esetén az adatkezelés kiterjed: a hívó fél nevére, amennyiben megadja, telefonszámára, amennyiben nem rejtett számról hív, minden további személyes adatára, amelyet a telefonos hívás során megad.

Az adatkezelés célja a kapcsolat felvétel, kapcsolattartás, információadás és tájékoztatás szolgáltatásainkról, a személyre szabott kiszolgálás.

A telefonon történő megkereséssel Ön önkéntes, tájékozott és kifejezett hozzájárulását adja ahhoz, hogy megadott adatait (elsősorban nevét és telefonszámát) az Adatkezelő rögzítse és tárolja, és az adatkezelés céljának megfelelően felhasználja. A telefonáló bármikor indokolás nélkül visszavonhatja hozzájárulását, ingyenesen kérheti az Adatkezelő nyilvántartásából adatainak törlését, melyet az Adatkezelő a kérelem beérkezését követően a legrövidebb időn belül, de legfeljebb a kézhezvételtől számított 15 munkanapon belül végrehajt. E-mail esetében a kézhezvétel időpontjának az elküldést követő első munkanapot kell tekinteni. Ön a törlésre vonatkozó  nyilatkozatot megteheti az Adatkezelő info@formatio.hu elektronikus címére küldött üzenetben.

8.3. A honlap a Google Analytics alkalmazást használja, ez a Google Inc. („Google”) webelemző, webanalitikai szolgáltatása. A Google Analytics úgynevezett „cookie-kat”, (sütiket,) használ, ezek szövegfájlok, amelyeket az Ön számítógépére mentenek, és azok elősegítik az Ön által látogatott weblap használatának elemzését. Amikor Ön használja a Honlapot, a weboldal használattal kapcsolatos, „cookie”-kkal generált  információk (beleértve az Ön IP címét), a Google egyik USA-beli szerverére kerülnek és ott tárolódnak. IP- anonimizálás során a Google az Európai Uniós tagállamok és az Európai gazdasági térségről szóló megállapodásban résztvevő tagországok esetében megrövidíti, levágja, anonimmá teszi az IP címet. A teljes IP-címnek a Google USA-ban lévő szerverére történő továbbítására és ottani lerövidítésére csak kivételes esetekben kerül sor.

A weboldal szolgáltatója nevében a Google kiértékeli ezeket az adatokat a tekintetben, hogy Ön hogyan használta a honlapot, jelentéseket állít össze a weboldal aktivitásával összefüggésben a weboldal üzemeltetőjének, és más, a weboldal tevékenységéhez és az internet használatához kapcsolódó további szolgáltatásokat nyújt a weboldal szolgáltatójának.

A Google nem társítja a Google Analytics használata során az Ön IP címét bármilyen más, a Google által tárolt adattal.

 Ön elutasíthatja a cookie-k használatát, ha böngészőjében a megfelelő beállításokat jelöli ki. Ugyanakkor, kérjük vegye figyelembe, hogy ezen beállításokkal lehetséges, hogy nem tudja használni a weboldal minden funkcióját. Megakadályozhatja továbbá, hogy a Google gyűjtsön és feldolgozzon adatokat  a Felhasználói weboldal használata (beleértve „cookie”-kat és  az IP-címet is), ha letölti és telepíti a következő linken elérhető böngésző bővítményt: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=hu

  •  FACEBOOK OLDAL

A honlaphoz kapcsolódóan facebook oldal működik „Formatio Gyermek- és ifjúságpszichiátriai és pszichoterápiás rendelő és fejlesztő központ” néven. A Facebook oldal üzemeltetésének célja a szolgáltatások bemutatása, szakmai anyagok, cikkek ismertetése, lelki problémákhoz kapcsolódó írások ismertetése, a rendelőkben dolgozó szakemberek ismertetése, eseményeink ismertetése, népszerűsítése, tájékoztatás aktuális híreikről, a rendelő által fontosnak tartott információk megosztása.

Amennyiben „like”-olja, kedveli vagy „követi” az oldalt, illetve tagjává vált a csoportnak láthatóvá válik a nev, nyilvános profilja, nyilvános megosztásai és hozzászólásai, mely adatkezelés jogcíme az érintett hozzájárulása. Ezeket az adatokat nem őrizzük meg, nem végzünk rajtuk műveleteket. Az Adatvédelemmel és adatkezeléssel a Facebook adatvédelmi és adatkezelési tájékoztatója az irányadó. Ön a döntése alapján „like”-olhatja vagy „követ”-heti oldalunkat, vagy a ”like”-ot vagy „követés”-t visszavonhatja, dönt arról, hogy be akar-e lépni a csoportba. Visszavonásig, a csoportból való kilépésig vagy az oldalak megszüntetéséig megjelenik a neve az oldalt kedvelők, követők, illetve az csoport tagjai között. Moderálási jogot fenntartjuk magunknak, lehetőségünk van kitiltani személyeket az oldalról, csoportból vagy törölni hozzászólásokat, illetve oldalt törölni vagy archiválni.

Hozzájárulását bármikor visszavonhatja az „Ismerős törlése” vagy „csoportból való kilépés”, „like”-olás vagy „követés” leállítása gombbal, illetve a Facebook aktuális lehetősége szerint. Saját hozzászólásait, megosztásait bármikor törölheti.

  1.  ADATFELDOLGOZÓK

A BUSZER Zrt a szolgáltatások nyújtása érdekében adatfeldolgozókat vesz igénybe, amelyek felsorolását az 3. sz. melléklet tartalmazza.

  1.  KAMERÁS MEGFIGYELŐ RENDSZER ÜZEMELTETÉSE

A Formatio épületében kamerás megfigyelő rendszer működik, melyre vonatkozó tájékoztató a jelen szabályzat 1. sz. mellékletét képezi.

1. SZ. MELLÉKLET

KAMERÁS MEGFIGYELŐRENDSZER SZABÁLYOZÁSA

  1. A BUSZER Zrt. – mint adatkezelő – a táblával jelzett helyiségben az emberi élet, testi épség, személyi szabadság, az üzleti titok védelme és vagyonvédelem céljából elektronikus megfigyelőrendszert alkalmaz, amely közvetlen megfigyelést, kép-, hang-, vagy kép- és hangrögzítést és tárolást is lehetővé tesz. A kamera rögzíti az Ön magatartását is.
  • Az adatkezelés célja: az Adatkezelő jogos érdekeinek érvényesítése, jogalapja az érintett hozzájárulása.
  • A terület megfigyeléséről a belépőket tábla elhelyezésével kell tájékoztatni.
  • Az ügyfelek, látogatók, vendégek a megfigyelésről való tájékoztatás ismeretében a rendelő területére való belépésükkel ráutaló magatartással hozzájárulásukat adják ahhoz, hogy róluk kép- és hangfelvétel készüljön.
  • A felvételek legfeljebb 3 (három) munkanapig őrizhetők meg, kivéve, ha felhasználásuk szükségessé válik. Felhasználásnak az minősül, ha a kép- és/vagy hangfelvételt bírósági vagy más hatósági eljárásban bizonyítékként kívánják felhasználni. A jogosultság indokának megszűnése esetén a tárolt képfelvételeket haladéktalanul meg kell semmisíteni.
  • A felvételek tárolásának helye: az adatkezelő székhelye vagy telephelye. A felvételekről külön biztonsági másolat nem készül.
  • Az elektronikus megfigyelőrendszerrel rögzített adatok megtekintésére a jogsértések feltárása és a rendszer működésének ellenőrzés céljából a kezelő személyzet, valamint a BUSZER Zrt. vezetője és helyettese, továbbá a megfigyelt területen e célra alkalmazott munkavállaló, valamint a törvényben erre feljogosított személy jogosult.
  • A képfelvételek megtekintésére és visszanézésére szolgáló monitort úgy kell elhelyezni, hogy azt a jogosultsági körön kívül más személy ne láthassa.
  • A megfigyelés és a tárolt képfelvételek visszanézése kizárólag a jogsértő cselekmények kiszűrése, az azok megszüntetéséhez szükséges intézkedések kezdeményezése céljából végezhető.
  1. A felvételeket tartalmazó adathordozókat elzárt helyen kell tárolni. A tárolt képfelvételeket csak a 6. pontban felsorolt személyek nézhetik vissza, a megtekintés tényét, a megtekintő személyét és a képfelvételekről készített mentést dokumentálni kell.
  1. Jogsértő cselekmény észlelését követően a cselekményről készült felvétel tarolása és a szükséges hatósági eljárás haladéktalan kezdeményezése itánt intézkedni kell, egyben tájékoztatni kell a hatóságot, hogy a cselekményről képfelvétel készült.
  1. Az, akinek jogát vagy jogos érdekét a kép- és/vagy hangfelvétel adatának rögzítése érinti, a felvétel rögzítésétől számított három munkanapon belül jogának vagy jogos érdekének igazolásával kérheti, hogy az adatot annak kezelője ne semmisítse meg, illetve ne törölje.
  1. Az érintett jogait részletesen az Adatkezelési szabályzat tartalmazza, amely elérhető a www.formatio.hu honlapon, a Társaság székhelyén, illetve telephelyein.

28

2. SZ. MELLÉKLET

TÁJÉKOZTATÓ AZ ÉRINTETT TERMÉSZETES SZEMÉLY JOGAIRÓL

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 2011. évi CXII. törvény alapján a tájékoztatást közzé kell tenni a társaság honlapján, melyről az érintett személyt tájékoztatjuk, kérésére részére meg kell küldeni.

1. Az adatkezelő megnevezése

Az Adatkezelő a „Formatio Gyermek- és ifjúságpszichiátriai és pszichoterápiás rendelő és fejlesztő központ” elnevezésű magánorvosi rendelő üzemeltetője, melynek  

Neve: BUSZER Budapesti Építő és Szerelő Zrt.

Adószám: 12181344-2-42

Cégjegyzékszám: 01-10-044889

Elérhetőség: info@formatio.hu , +36 1 401 0458

A magánrendelő címe: 1163 Budapest, Új Kőbánya u. 23.

Honlap: https://www.formatio.hu

Az Adatkezelő tevékenysége során a www.formatio.hu honlapon közzétett Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzatban feltüntetett Adatfeldolgozókat veszi igénybe.

2. Az Ön személyes adatkezelésével kapcsolatos jogai

• Személyes adatai kezeléséről a felhasználók tájékoztatást kérhetnek. (Hozzáféréshez való jog – GDPR 15. cikke) Az Ön kérésére az Adatkezelő írásbeli tájékoztatást ad Önnek az általa kezelt adatairól, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat.

• Ön kérelmezheti az Adatkezelőnél pontatlannak ítélt  adatai helyesbítését, kiegészítését,

• Indokolás nélkül kérheti adatai törlését (elfelejtéshez való jog – GDPR 17.cikk). Önnek joga van arra, hogy az adatkezelővel töröltesse az Önre vonatkozó személyes adatokat– a kötelező adatkezelés kivételével, ha arra már nincs szükség az adott célból, ha hozzájárulását visszavonta és nincs más jogalap adatai kezelésére, ha jogtalanul kezeltük adatait, vagy tiltakozik a jogos érdek jogalapú adatkezelés ellen

• Kérheti adatai kezelésének korlátozását, ha úgy gondolja, hogy nem kezeljük pontosan vagy jogszerűen személyes adatait, és a tisztázás ideje alatt korlátozást kér, vagy jogai érvényesítése miatt törlés helyett kéri a korlátozást,

• Joga van az adathordozhatóságra. Hozzájárulásos jogalapuló vagy szerződéses jogalapú adatkezelésnél ha az adatkezelés automatizált joga van ahhoz, hogy digitális formában, géppel olvashatóan megkapja az adatkezelőnek átadott személyes adatait és szükség esetén továbbíthatja ezeket az adatokat.

• (További információt a GDPR 13-19. cikkelyeiben talál.)

A fentiek szerinti személyes adatai kezelésével kapcsolatos kéréseit Ön az Adatkezelőtől bármikor írásban, az Adatkezelőnek info@formatio.hu címére küldött e-mailben küldheti, amennyiben Ön egyértelműen beazonosítható, illetve az e-mailben küldött tájékoztatáskérést Ön az Adatkezelőnél regisztrált e-mail címéről küldi. Az Adatkezelő a kérelem beérkezését követően a legrövidebb időn belül, de legfeljebb a kézhezvételtől számított 15 munkanapon belül válaszol, és a szükséges intézkedéseket megteszi. E-mail esetében a kézhezvétel időpontjának az elküldést követő első munkanapot kell tekinteni.

3. Az Ön adatkezeléssel kapcsolatos jogorvoslati lehetőségei

 A 2011. évi CXII tv., az Infotv.  alapján jogait az alábbi módokon érvényesítheti:

• Ha úgy érzi, hogy személyes adatait szabálytalanul kezeljük, kérésével, panaszával a fentiek szerint elsőként közvetlenül az Adatkezelőhöz fordulhat, aki a panaszt 15 napon belül kivizsgálja és írásban tájékoztatja.

• Jogait bírósági úton is érvényesítheti, keresetet benyújtva a lakóhelye szerinti törvényszékhez, vagy

• fordulhat a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz; 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c. Tel.: +36 (1) 391-1400, e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

3.SZ. MELLÉKLET ADATKEZELŐK

Adatkezelő neveTevékenység jellegeÉrintettek körekezelt adatokAdatkezelés célja
Megbízott orvosok és pszichológusok  Közreműködés egészségügyi ellátás nyújtásában  A megbízó ügyfelei (páciensei)  A természetes személy természetes személyazonosító adatai (ideértve az előző nevet és a titulust is), neme, állampolgársága, a természetes személy adóazonosító jele, társadalombiztosítási azonosító jele (TAJ szám), adószáma, egészségügyi adatok.  A megbízó által annak ügyfelei (páciensei) részére nyújtott szolgáltatások teljesítése (egészségügyi ellátás nyújtása
JVG Tech Kftprogramozás Informatikai , szoftverek karbantartásaSzoftver felhasználók, , név e-mail cím automatikusan gyűjtött adatok (IP cím, lokáció, oldal látogatási adatok stb.) számlázási adatok szállítási adatok lakcím telefonszámSzerződés teljesítése, adattárolás, jelentések, számlák készítése kommunikáció biztosítása
Groteszk Kreatív Társulat Bt.Weblap fejlesztésHonlap, applikáció látogatók, felhasználóknév e-mail cím automatikusan gyűjtött adatok (IP cím, lokáció, oldal látogatási adatok stb.) számlázási adatok szállítási adatok lakcím telefonszámSzerződés teljesítése, adattárolás, jelentések, számlák készítése kommunikáció biztosítása
SAM Computer Kfttárhely szolgáltatás, E-mail rendszer üzemeltetése név e-mail cím automatikusan gyűjtött adatok (IP cím, lokáció, oldal látogatási adatok stb.) számlázási adatok szállítási adatok lakcím telefonszámSzerződés teljesítése, adattárolás, jelentések, számlák készítése kommunikáció biztosítása
ST Audit Kft.számviteli szolgáltatásA megbízó munkavállalói, foglalkoztatottjai, juttatásban részesülők, szerződő partnerek (szállítók, vevők)természetes személy természetes személyazonosító adatai, neme, állampolgársága, a természetes személy adóazonosító jele, társadalombiztosítási azonosító jele (TAJ szám), adószáma, egyéni vállalkozói igazolvány száma,. Egészségügyi adatok.A megbízót terhelő adó-, járulék-, számviteli kötelezettségek teljesítése, ideértve a főkönyvi nyilvántartások vezetését, az összesítő feladások készítését, a beszámoló összeállítását, a beszámolóban, a könyvviteli nyilvántartásokban szereplő adatok elemzését, a gazdasági döntéseket megalapozó következtetések levonását is. Munkajogi és bérszámfejtési feladatok elvégzése
Dr. Valovits Viktória ügyvéd 1133 Budapest, Pannónia u. 100. IX. 33.jogi szolgáltatásA megbízó munkavállalói, foglalkoztatottjai, szerződő partnerek, törvényben írt esetekben a munkavállalók családtagjai  természetes személy természetes személyazonosító adatai neme, állampolgársága, a természetes személy adóazonosító jele, társadalombiztosítási azonosító jele (TAJ szám), adószáma, egyéni vállalkozói igazolvány száma, Egészségügyi adatok  A megbízót érintő, jogi szaktudást, vagy ügyvédi közreműködést igénylő ügyekben való közreműködés, hatóságok, bíróságok, harmadik személlyel előtti képviselet az Ügyvédi tevékenységről szóló törvényben írtaknak megfelelően