Formatio gyermek – és ifjúságpszichiátriai és pszichoterápiás rendelő
1163 Budapest, Új Kőbánya utca 23.
www.formatio.hu
info@formatio.hu
Tel: +36 1 401 0458

Kövess minket itt is

Formatio

Gyermek- és ifjúságpszichiátriai és pszichoterápiás rendelő és fejlesztő központ

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

A Formatio Gyermek- és ifjúságpszichiátriai és pszichoterápiás rendelő és fejlesztő központ (a továbbiakban Formatio vagy Szolgáltató) szolgáltatásait a jelen Általános Szerződési Feltételekbe foglalt feltételekkel a szolgáltatást igénybe vevőkkel kötött egyedi szerződések alapján nyújtja.

  1. A Szolgáltató adatai

A Formatio Gyermek- és ifjúságpszichiátriai és pszichoterápiás rendelő és fejlesztő központ elnevezésű magánorvosi rendelő nem közfinanszírozott, térítéses egészségügyi szolgáltatásokat (a továbbiakban Szolgáltatás) nyújt a betegek (a továbbiakban Betegek) részére.

A magánorvosi rendelőt a BUSZER Budapesti Építő és Szerelő Zrt. üzemelteti (a továbbiakban Üzemeltető).

Székhely: 1163 Budapest, Új Kőbánya út 23.

Cégjegyzékszám: 01-10-879749

Adószám: 12181344-2-42

Cégjegyzékszám: 01-10-044889

Elérhetőség: info@formatio.hu , +36 1 401 0458

A magánrendelő címe: 1163 Budapest, Új Kőbánya u. 23.

Honlap: https://www.formatio.hu

Szolgáltatói (OHT) azonosító kód: 000515

  • A szolgáltatási szerződés általános feltételei
  • A Formatio egészségügyi tevékenységét szakorvosok, szakpszichológusok és egészségügyi szakdolgozók közreműködésével végzi, a rendelő működésével és a betegek ellátásával kapcsolatos szervezési, pénzügyi, koordinációs, logisztikai, marketing és egyéb tevékenységeket az Üzemeltető végzi, a betegellátás tehát közvetített szolgáltatást tartalmaz.
  • A Szolgáltató a Szolgáltatást a Betegekkel – kiskorú vagy cselekvőképességet kizáró vagy korlátozó gondnokság alatt beteg esetén törvényes képviselőjével- kötött írásbeli szerződés (a továbbiakban Szerződés) alapján nyújtja, melynek részét képezik a jelen ÁSZF-be foglalt feltételek.
  • A Szerződés tartalmát képezi továbbá, és a felek jogviszonyára irányadóak a Polgári Törvénykönyv (Ptk.) szabályai, az egészségügyi törvény, valamint a vonatkozó egyéb jogszabályok, a szakmai irányelvek, a módszertani útmutatóban közzétett szabályok, ez utóbbiak hiányában a szakirodalomban közzétett szakmai követelmények.
  • Az Szolgáltató kijelenti, hogy az egészségügyi szolgáltatás nyújtásához szükséges engedélyekkel, valamint a vonatkozó egészségügyi tárgyú jogszabályokban meghatározott személyi és tárgyi feltételekkel saját maga, illetve szerződéses partnerei útján rendelkezik. Ennél fogva a Szolgáltató a szolgáltatást elvárható gondossággal, a szakmai és etikai szabályok, illetve irányelvek, valamint a hatályos jogszabályok betartásával nyújtja.
  • A szolgáltatás igénybevételével a Beteg kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a megrendelt szolgáltatás teljesítését a Szolgáltató közreműködőkkel (alvállalkozókkal) lássa el, akiknek a közvetített szolgáltatásaiért és tevékenységéért úgy felel, mintha a közreműködőire (alvállalkozóira) bízott tevékenységet saját maga látta volna el.
  • A szolgáltatás folyamata

3.1. Szolgáltatási Szerződés létrejötte

  • A beteg köteles a magánrendelőbe való megérkezését követően az egyedi szolgáltatási Szerződést kitölteni és aláírni, ennek hiányában a Szolgáltatást nem veheti igénybe.
    • A Szolgáltatás megkezdését megelőzően a betegfelvétel során a Szolgáltató által megbízott személy a beteg személyazonosító okmányainak (pl. személyi igazolvány, útlevél, vezetői engedély) megtekintése alapján ellenőrzi a Beteg személyazonosságát. A személyazonosság igazolásának megtagadása esetén a szolgáltatás igénybevétele nem kezdhető meg.

3.2. Szolgáltatás nyújtásának időpontja, a teljesítés helye, lemondás, kötbér

3.2.1. A Szolgáltatónál előjegyzési rendszer működik, a betegek fogadása az előre egyeztetett és lefoglalt időpontban történik a zökkenőmentes egészségügyi ellátás érdekében.

3.2.2. Az előjegyzett időpont vállalásával a Szolgáltató biztosítja a Szolgáltatás előre egyeztetett időpontban történő elvégzését.

3.2.3. A Beteg vizsgálatra a lefoglalt időpontot megelőzően legalább 5 perccel köteles megérkezni, és megérkezését köteles jelezni Szolgáltató jelen lévő képviselőjének.

3.2.4. A Szolgáltató kötelezettséget vállal a Szolgáltatások szakszerű és szerződésnek megfelelő nyújtására.

3.2.5. A Szolgáltató a Szolgáltatásokat a vele közreműködői szerződést kötött egészségügyi személyzet igénybevételével nyújtja a Szolgáltató telephelyén, a hatályos betegfogadási időben.

3.2.6.A Szolgáltató bármikor jogosult módosítani a Szolgáltatás idejét, vagy helyét, de a módosítást haladéktalanul közölni köteles a Beteggel, aki a módosítás közlését követő 24 órában jogosult a Szolgáltatás igénybevételétől elállni, kivéve, ha az új időpont az eredeti időponthoz képest nem több, mint 90 perccel tér el, vagy helye nem az eredeti településtől eltérő helyszín.

3.2.7. A Szolgáltatás nyújtásában az egészségügyi ellátások természeténél fogva csúszások, késések következhetnek be, melyet a Beteg a Szolgáltatási Szerződés aláírásával tudomásul vesz.

3.2.8. A Szolgáltatásra előzetesen időpontot foglaló, de értesítés nélkül távolmaradó, vagy 15 percet meghaladóan késve érkező Beteg esetén a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás díjának 100%-ra, kötbér címén. Az előre befizetett szolgáltatási díjat Szolgáltató ezen esetekben nem téríti vissza. A Szolgáltató a fentiek alkalmazásától a Beteg javára, különös méltánylást érdemlő esetben, egyedi döntése alapján eltérhet.

3.2.9. A Beteg részéről a lefoglalt időpont kötbérmentesen legfeljebb 24 órával korábban mondható le.

3.3. Egészségügyi Szolgáltatás nyújtása

3.3.1. A Szolgáltatás nyújtása az erre kijelölt és felkészített ellátási helyszínen (kezelő helyiség és csoportszoba) zajlik.

3.3.2. Tilos az egészségügyi szolgáltatás rendjét és a Szolgáltató működését megzavarni, vagy akadályozni!

3.3.3. A Szolgáltató a javasolt terápiát az ambuláns kezelőlapon rögzíti, vagy amennyiben az nyomban elvégezhető, erről a Beteget szóban tájékoztatja.

3.3.4 Amennyiben a kezelést a Szolgáltató a fentiek közlését követően azonnal megkezdi, és azt a Beteg elfogadja, úgy kell tekinteni, hogy a terápiás javaslatot a Beteg jóváhagyta. Amennyiben a Beteg a vele ismertetett javaslatokat nem fogadja el, abban az esetben is köteles a vizsgálat és az orvosi konzultáció költségét a Szolgáltatónak megfizetni.

3.3.5 A javasolt terápiától a Szolgáltató a Beteg egészségügyi állapota által indokolt esetben és mértékben jogosult önállóan – a Beteg előzetes beleegyezése nélkül is – eltérni, azonban ebben az esetben is köteles őt utólag az eltérés okáról és mértékéről tájékoztatni. Nagyobb szakmai eltérés esetén – amennyiben ezt a Beteg egészségi állapota, illetőleg a kezelés időpontja lehetővé teszi -, a Szolgáltató köteles erről a Beteggel előzetesen egyeztetni.

3.3.6. Szolgáltató tájékoztatja a Beteget, hogy a terápia módosulása a kalkulált árajánlat módosulását is jelenti a megváltozott egészségügyi szolgáltatások költségeinek függvényében. A módosult terápia elfogadása ebben az esetben a módosult Árajánlat elfogadását is jelenti.

3.3.7. A Beteg az egészségügyi ellátás nyújtása során köteles tájékoztatni az orvost, szolgáltatásban közreműködő egyéb személyt minden olyan releváns adatról, információról, körülményről és tényről, amely szükséges és indokolt a kórtörténet megismeréséhez, így kifejezetten, de nem kizárólagosan az alábbiakról: korábbi betegségéről, esetleges műtétek, gyógykezelés, a Beteg által szedett gyógyszerek, egészségkárosító kockázati tényezői, egyes gyógyszerek összetevőivel szembeni érzékenység. Ennek elmaradása esetén, az ebből eredő minden következmény a Beteget terheli.

3.3.8 A javasolt gyógyszerek rendelése az érvényes szakmai előírásoknak, protokolloknak, eljárásrendeknek megfelelően történik, a beteggel való előzetes megbeszélés, felvilágosítás és egyeztetés után, figyelembe véve a Beteg eddigi kórelőzményét, alapbetegségeit azok kórlefolyását, a szövődményeket és az előzetesen nem várt, de esetlegesen kialakuló állapotromlást.

3.3.9. Szolgáltató rögzíti, hogy bizonyos előre nem látható esetekben az általa kijelölt és a Beteggel közölt orvos akadályoztatva lehet abban, hogy az előre egyeztetett időpontban a Beteg rendelkezésére álljon. A Szolgáltató erre az esetre vállalja, hogy az általa kijelölt orvos akadályoztatásáról való tudomásszerzését követően a Beteggel haladéktalanul felveszi a kapcsolatot a Beteg által megadott elérhetőségek valamelyike útján és tájékoztatja őt – legkésőbb az egyeztetett időpontban a helyszínen – a kijelölt orvos akadályoztatásáról, valamint arról, hogy az egyeztetett időpontban tud-e helyettesítő orvosról gondoskodni.

3.3.10. Amennyiben a Szolgáltató helyettesítő orvosról gondoskodni nem tud, vagy annak személyét a Beteg nem fogadja el, a felek új időpontot kötelesek egyeztetni. A Beteg a fenti okból történő időpont-módosítás miatt kártérítésre nem tarthat igényt.

3.3.11. A Szolgáltató a Beteg egészségi állapotáról kórtörténeti adatlapot vesz fel (Kórtörténet), továbbá az általa végzett egészségügyi beavatkozásokról és ellátásokról elektronikus nyilvántartást vezet, amely dokumentumokat a vonatkozó jogszabályok és belső szabályzata szerint betegdokumentációként kezel.

3.3.12. A Beteg a fentiek egy példányát elbocsátásakor átveszi, miután annak tartalmát részletesen ismertették vele, illetve valamennyi betegdokumentáció részére hiánytalanul átadásra kerül. Ennek elmaradása esetén a Beteg ezt 8 napon belül köteles a Szolgáltató részére jelezni, ezt követően a Szolgáltató reklamációt nem fogad el.

3.3.13. A Beteg tudomásul veszi, hogy egészségügyi információ telefonon történő közlésére nincs lehetőség.

3.3.14. A Beteg tudomásul veszi, hogy adatai, ellátással kapcsolatos dokumentumai az EESZT-be – törvényi kötelezettség teljesítése miatt – feltöltésre kerülnek.

3.4. Együttműködési kötelezettség

3.4.1. A Feleket a Szerződés teljesítése során együttműködési kötelezettség terheli. A Beteg – amennyiben ezt egészségi állapota lehetővé teszi – köteles a Szolgáltatóval a Szolgáltatás igénybevétele során képességei és ismeretei szerint együttműködni. Köteles a kezelést végző személyeket

– tájékoztatni mindarról, amely szükséges a kórisme megállapításához, a megfelelő kezelési terv elkészítéséhez és a beavatkozások elvégzéséhez, így különösen minden korábbi betegségéről, gyógykezeléséről, gyógyszer vagy gyógyhatású készítmény szedéséről, egészségkárosító kockázati tényezőiről,

– tájékoztatni saját betegségével összefüggésben mindarról, amely mások életét vagy testi épségét veszélyeztetheti, így különösen a fertőző betegségekről, a foglalkozás végzését kizáró megbetegedésekről és állapotokról,

-tájékoztatni minden, az egészségügyi ellátást érintő, általa korábban tett jognyilatkozatáról

3.4.2. A Beteg köteles továbbá a gyógykezelésével kapcsolatban az ellátást végző személyektől kapott rendelkezéseket betartani, valamint tiszteletben tartani más betegek, valamint a Szolgáltatóval jogviszonyban álló dolgozók jogait.

3.4.3. A kezelőorvos, ellátó egészségügyi szakember a Beteg tájékoztatását ezen információk ismeretében, körültekintően, szükség szerint fokozatosan, a Beteg állapotára és körülményeire tekintettel végzi. Amennyiben a kezelés elvégzéséhez a Beteg írásbeli nyilatkozata vagy hozzájárulása szükséges, ezek hiányában a Szolgáltató a szolgáltatás nyújtását megtagadhatja.

4. Díjfizetés

4.1. A Beteg az igénybe vett egészségügyi szolgáltatásért díjat köteles fizetni, melyet a Szolgáltató weboldalán közzétett, mindenkor hatályos Árlista tartalmaz.

4.2. Az Árlistában feltüntetett áraktól egyedi esetekben közös megállapodás alapján el lehet térni.

4.3. A Szolgáltatás díja az Árlistában, illetőleg az árajánlatban szereplő Szolgáltatás ellenértéke, mely nem, vagy nem minden esetben, vagy nem teljeskörűen tartalmazza az egyéb, a Szolgáltatással együtt járó esetleges egyéb díjköteles szolgáltatások, valamint a felhasznált anyagok, eszközök árát.

4.4. A Szolgáltató az egyoldalú  árváltoztatás jogát fenntartja. Szolgáltató az ármódosítás tényét és a hatályos Árlistát – a módosítás hatályba lépését megelőzően – a honlapján köteles közzétenni.

4.5. Amennyiben a Beteg az árváltozás közzétételét követően a Szolgáltatást igénybe veszi, úgy kell tekinteni, hogy a módosított árat elfogadta.

4.6. Az ellátás díját a Szolgáltatás igénybevételekor bankkártyával, vagy az időpontfoglalás visszaigazolásával egyidejűleg e-mailen megküldött díjbekérő alapján a szolgáltatás megkezdését megelőzően 24 órával átutalással lehet kiegyenlíteni a Szolgáltatónak a díjbekérőn feltüntetett bankszámlaszámára.

4.7. A Szolgáltató a Szolgáltatás díjáról az ellátást követően papír alapú vagy elektronikus számlát állít ki, melyet a Beteg által az egyedi Szolgáltatási Szerződésben megadott e-mail címre történő megküldésével vagy a Beteg részére történő átadással kézbesít.

4.8. Amennyiben a Beteg más költségviselőt jelöl meg, ezt a szolgáltatás igénybevételét megelőzően, de legkésőbb a számla kiállítását megelőző napig teheti meg.

4.9. Amennyiben az ellátás költségeit más természetes vagy jogi személy viseli, a Beteg a Szolgáltatás díjának megfizetéséért kezesként felel.

4.10. Fizetési késedelem esetén a Szolgáltató jogosult megtagadni minden további egészségügyi szolgáltatás nyújtását mindaddig, amíg a Beteg a fennálló tartozását nem egyenlíti ki.

4.11. A Beteg az egyedi Szolgáltatási Szerződés aláírásával a fentieket kifejezetten tudomásul veszi.

4.12. Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás nyújtását megtagadni, azt azonnali hatállyal felfüggeszteni, vagy belátása szerint a Szerződést azonnali hatállyal felmondani, ha

– fizetési kötelezettségének a Beteg nem, vagy késedelmesen tesz eleget;

– megítélése szerint a Beteg nem működik megfelelően együtt a Szolgáltatás eredményes elvégzése érdekében, különösen, ha:

a. nem tartja be az orvosi utasításokat;

b. más betegeket, a személyzet tagjait magatartásával zavarja;

c. egészségügyi vagy mentális állapota, annak változása a Szolgáltatás megfelelő teljesítését megnehezíti vagy akadályozhatja;

d. az egyeztetett időpontot egynél több alkalommal elmulasztja.

5. Egészségügyi dokumentáció másolatának igénylése

A Beteg eredményekről a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően, így különösen az 1997. évi CLIV. törvény 24§ 3/c bekezdés értelmében a jelen ÁSZF-ben és az egyedi Szolgáltatási Szerződés betartásával, írásban másolatot kérhet. Kérését az info@formatio.hu e-mail címen tudja jelezni.

A másolat elkészítésének és megküldésének esetleges költségeit a Beteg viseli.

6. Felelősség

6.1. A Szolgáltatásokat a Beteg egyéni elhatározása, saját döntése alapján veszi igénybe. Beteg a Szolgáltatási Szerződés aláírásával tudomásul veszi, hogy minden Szolgáltatásnak, mint orvosi beavatkozásnak, kezelésnek kockázata van, és mindazt a kockázatot, amelyért az orvos nem tehető felelőssé, a betegnek kell viselnie. Az egyes Ügyfeleknél a gyógyulás menete és időtartama eltérő lehet, vagy az átlagostól eltérhet.

6.2. A Szolgáltató nem vállal felelősséget azokért a következményekért, amelyek a Beteg Szolgáltatási Szerződésből – így jelen ÁSZF-ből is – eredő kötelezettségei megszegéséből adódik, vagy abból, hogy az orvosok és az ellátásban közreműködők egyéb, gyógyulással illetőleg a gyógykezeléssel kapcsolatos utasításait nem tartja be, az előírt gyógyszert nem szedi, vagy nem az orvosi rendelvénynek megfelelően szedi, illetőleg az előírt terápiát nem az orvosi rendelvénynek megfelelően alkalmazza.

6.3. A Szolgáltató minden tőle elvárható lépést megtesz azért, hogy az egészségügyi ellátás során érvényesüljenek a jogszabályban foglalt, vagy egyéb szakmai szabályok, így különösen a tudomány mindenkori állását tükröző és bizonyítékokon alapuló szakmai irányelvek, ezek hiányában a megalapozott, széles körben elfogadott szakirodalmi közlésekre, vagy szakmai konszenzusra támaszkodó szakmai ajánlások, valamint azért, hogy a szolgáltatása a rendelkezésre álló erőforrások optimális felhasználásával szakmailag hatásosan nyújtható legyen.

7. Panaszok kezelése

Az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos reklamációkat a Szolgáltató kizárólag a betegtől, törvényes képviselőjétől, illetve írásbeli meghatalmazottjától kizárólag írásban fogad el a következő címeken:

levélcím: 1163 Budapest, Új Kőbánya u. 23.

e-mail cím: info@formatio.hu

Szolgáltató a panaszt 30 napon belül bírálja el, és írásban értesíti az Ügyfelet annak eredményéről.

8. Személyes adatok kezelése, adatvédelem, betegjogok

A beteg a szolgáltatás igénybevételéhez köteles a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani legalább az alábbi adatokat: családi és utónév, születési név, születési hely és idő, anyja neve, lakcím, telefonszám, e-mail cím. A Szolgáltatási Szerződés megkötéséhez, valamint a Beteg személyazonosságának megállapítása céljából a Beteg hozzájárulását adja ahhoz, hogy azonosítása érdekében Szolgáltató személyazonosító igazolványát (személyi igazolvány, útlevél vagy jogosítvány) és lakcímkártyáját megtekintse.

A Beteg személyes adatainak kezelésével kapcsolatos részletes szabályokat az Adatkezelési és Adatvédelmi Szabályzat tartalmazza, amely a Szolgáltató a honlapján folyamatosan hozzáférhető.

9. Egyéb rendelkezések

9.1. A Beteg jogosult a számára egyéniesített formában megadott teljes körű tájékoztatásra. A Beteget megillető tájékoztatáshoz való jog vonatkozásában az Eütv. rendelkezései az irányadók. A Szolgáltató rögzíti, hogy a tájékoztatást a Beteg részére saját választása szerint akár szóban, akár írásban megadhatja. A Szolgáltató a tájékoztatást magyar nyelven nyújtja.

9.2. A cselekvőképes Beteg a tájékoztatásról lemondhat, kivéve, ha betegsége természetét ismerni kell ahhoz, hogy mások egészségét ne veszélyeztesse. Ha a beavatkozásra a Beteg kezdeményezésére és nem terápiás célból kerül sor, a tájékoztatásról való lemondás csak írásban érvényes.

9.3. A Beteget megilleti az önrendelkezéshez való jog. Ennek keretében a Beteg szabadon döntheti el, hogy kívánja-e a Szolgáltató egészségügyi szolgáltatásait igénybe venni, illetve annak során mely beavatkozások elvégzésébe egyezik bele, illetve melyeket utasít vissza. A döntés nem érinti azonban a díjfizetési kötelezettséget a Szolgáltató által már elvégzett, illetőleg elvégezni megkezdett szolgáltatások vonatkozásában, amelyek ellenértékét köteles megtéríteni a Szolgáltatónak.

9.4. A Betegnek joga van arra, hogy a kivizsgálását és kezelését érintő döntésekben részt vegyen. A Szolgáltató részéről bármilyen egészségügyi beavatkozás elvégzésének feltétele, hogy ahhoz a Beteg megtévesztéstől, fenyegetéstől és kényszertől mentes, megfelelő tájékoztatáson alapuló beleegyezését adja. A Beteg ezen beleegyezését szóban, írásban és ráutaló magatartással is megadhatja, kivéve, ha a törvény eltérően rendelkezik.

9.5. A Beteg a Szolgáltatás nyújtásához való beleegyezését bármikor visszavonhatja, az alapos ok nélküli visszavonás esetén azonban köteles az ennek következtében a jelen ÁSZF szerinti költségek megtérítésére.

9.6. A cselekvőképes Beteg – ha az Eütv. eltérően nem rendelkezik – közokiratban, teljes bizonyító erejű magánokiratban vagy – írásképtelensége esetén – két tanú együttes jelenlétében megtett nyilatkozattal

a) megnevezheti azt a cselekvőképes személyt, aki jogosult helyette a beleegyezés, illetve a visszautasítás jogát gyakorolni, illetve, akit az Eütv. 13. § alapján tájékoztatni kell,

b) az a) pontban meghatározott személy megjelölésével vagy anélkül az Eütv. 16. § (2) bekezdése szerinti személyek közül bárkit kizárhat a beleegyezés és a visszautasítás jogának helyette történő gyakorlásából, illetve az Eütv. 13. § szerinti tájékoztatásból.

9.7. Amennyiben a Beteg cselekvőképtelen és nincs az előbbi bekezdés a) pontja alapján nyilatkozattételre jogosult személy, a beleegyezés és a visszautasítás jogának a gyakorlására az Eütv. 16. § (2) bekezdésében megjelölt sorrendben az ott megjelölt személyek jogosultak. Az egy sorban nyilatkozattételre jogosultak ellentétes nyilatkozata esetén a Beteg egészségi állapotát várhatóan legkedvezőbben befolyásoló döntést kell figyelembe venni.

9.8. A Beteg beavatkozásokba történő beleegyezését vélelmezni kell, ha egészségi állapota következtében beleegyező nyilatkozat megtételére nem képes, és a fentiek szerint a beleegyezés jogának a gyakorlására a Beteg által megnevezett személy nyilatkozatának beszerzése késedelemmel járna.

9.9. A Szolgáltató ellenőrzési körén kívül eső minden olyan körülmény, (pl. háború, fegyveres összeütközés bármely formája, szélsőséges időjárási helyzet, járvány helyzet stb.) mely a szerződéskötés időpontjában előre nem volt látható, aminek az elkerülése a Szolgáltató részéről nem volt elvárható és negatívan befolyásolja jelen szerződés teljesítését, nem eredményez Szolgáltató részéről a szerződésszegést, és nem alapozza meg a Beteg kártérítési igényét.

10. Záró rendelkezések

10.1. Amennyiben jelen ÁSZF, illetve a Szerződés egyes rendelkezései vagy rendelkezéseinek egy része érvénytelen vagy végrehajthatatlan lenne, vagy azzá válna, úgy ez nem érinti az ÁSZF, illetve a Szerződés többi részének érvényességét. Ebben az esetben (akár kiegészítő) értelmezés révén azok a szabályozás(ok) érvényesek, amelyek a lehető legjobban megfelelnek az érvénytelen vagy végrehajthatatlan rendelkezés(ek) gazdasági célkitűzéseinek. Amennyiben egy ilyen értelmezés jogi okok miatt lehetetlen lenne, úgy a Felek visszavonhatatlanul kötelezik magukat arra, hogy – jelen szabályozás szellemében – kiegészítő Szerződés(eke)t kötnek. Az előző bekezdésben foglalt szabályozás értelemszerűen érvényes az ÁSZF, illetve a Szerződés végrehajtása vagy értelmezése során esetleg felmerült szabályozási hézagokra is.

10.2. A Szolgáltató bármikor jogosult az ÁSZF egyoldalú módosítására, köteles azonban a módosítás tényét, és a módosult ÁSZF-et honlapján közzétenni. Az ÁSZF módosítása nem hat ki a már korábban megkötött Szerződésre.

10.3. A Felek a Szerződésből eredő vagy azzal összefüggő, mindenekelőtt a Szerződés megszegésével, fennállásával, érvényességével vagy értelmezésével kapcsolatos vitás kérdések eldöntésére magukat a Szolgáltató székhelye szerinti bíróság kizárólagos illetékességének vetik alá.

10.4. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. számú törvény rendelkezései, illetve a mindenkor hatályos magyar jogszabályok az irányadók.

10.5. Jelen ÁSZF hozzáférhető a Szolgáltató honlapján, valamint egy példánya megtalálható kifüggesztve a magánrendelő váró helyiségében.

Jelen ÁSZF 2023. november 02. napjától visszavonásig érvényes.